Роликові голчасті підшипники
Роликові голчасті підшипники — це підшипники кочення, в яких тіла кочення мають форму тонких і довгих циліндрів (голок).
Такі підшипники характеризуються дуже малою висотою перерізу (компактністю) та здатні сприймати значні радіальні навантаження при мінімальних габаритах.
Будова:
Голчастий роликовий підшипник складається з:
-
Внутрішнього кільця (іноді може бути відсутнім — ролики котяться прямо по валу);
-
Зовнішнього кільця (або обойми);
-
Голчастих роликів — тіл кочення діаметром у 3–10 разів менших, ніж їхня довжина;
-
Сепаратора — рівномірно розташовує голки та запобігає їхньому тертю.
Завдяки великій кількості тіл кочення і лінійному контакту роликів з доріжками, підшипники мають високу вантажопідйомність при малому діаметрі.
Принцип роботи:
Голчасті ролики котяться між внутрішнім і зовнішнім кільцями, передаючи радіальне навантаження.
Через малий діаметр тіл кочення, тертя і нагрів мінімальні, а контактна поверхня — велика, що підвищує здатність нести навантаження.
Переваги:
-
Дуже компактні (мала висота, мала маса)
-
Висока вантажопідйомність при малих розмірах
-
Низький рівень тертя
-
Підходять для обмеженого монтажного простору
-
Простота конструкції
Недоліки:
-
Сприймають лише радіальні навантаження
-
Не допускають перекосів валів
-
Вимагають високої точності посадкових поверхонь (при безкільцевому виконанні)
-
Потребують якісного змащення
-
Не придатні для великих швидкостей і осьових навантажень























